Welcome
Welcome to <strong>ordning</strong>.

You are currently viewing our boards as a guest, which gives you limited access to view most discussions and access our other features. By joining our free community, you will have access to post topics, communicate privately with other members (PM), respond to polls, upload content, and access many other special features. Registration is fast, simple, and absolutely free, so please, <a href="/profile.php?mode=register">join our community today</a>!

Synonymer (i detta fall till regn)?

Saknar du nån kategori?
Har du andra synpunkter? Skriv så lyder jag. (Med vissa reservationer.) Är du blyg skickar du istället ett pm.

Moderator: rigg

Synonymer (i detta fall till regn)?

Postby Skrivkramp on 25-07-2007 22:47

Härstädes (se där, ett fint gammalt ord som bör k-märkas, redan först i första meningen), dvs. här på ORDning, skulle jag vilja ha ett ställe att samla synonymer.

Mitt första ämne bli i så fall synonymer för REGN. Det är sååå tröttsamt att få veta hur (lögnaktigt) många synonymer inuiterna har för snö, och jag vill gärna ge dem på snudan (skånskt idiom för "klå dem" ungefär) genom att hitta ännu fler för regn och eventuell annan vattenformig nederbörd.

Kan ni hjälpa mig med det (även halvbra alternativ välkomnas varmt (eller om det är vått?)!
Skrivkramp

Postby ordning on 25-07-2007 23:43

Your wish is my command. Nu finns det en ny kategori där du kan efterlysa vilka synonymer du vill!
ordning
Site Admin

Return to Öppna brev till admin