Welcome
Welcome to <strong>ordning</strong>.

You are currently viewing our boards as a guest, which gives you limited access to view most discussions and access our other features. By joining our free community, you will have access to post topics, communicate privately with other members (PM), respond to polls, upload content, and access many other special features. Registration is fast, simple, and absolutely free, so please, <a href="/profile.php?mode=register">join our community today</a>!

Spelar ingen betydelse?

Plötsligt finns det bara där och alla verkar använda det. Har du upptäckt eller själv skapat ord du tycker borde användas av flera? Berätta här.

Spelar ingen betydelse?

Postby allis on 04-01-2008 18:15

Är jag helt ute och cyklar som tycker det är kul att göra om ord och uttryck, gärna så att folk inte reagerar förrän efter en kvart? (-vad sa hon egentligen?) Min far började, min dotter älskar det också. Det kanske är en obotlig, ärftlig sjukdom?
Mina favoriter just nu:
Slarvskadd (när sladden inte når uttaget)
Det spelar ingen betydelse
Vänta ett ögonlock.

Att göra om ordspråk är också kul:
Bränt barn luktar illa.
Den som slår yxan i båten får ro som fan.

Jag är ny på detta forum, och grymt imponerad (impregnerad) av ordet Släppja, som jag inte hört innan. Vem kom på det? Har ni mer sånt?

Min signatur har jag förövrigt snott av en annan dotter, som försökte citera Einstein. Nu har vi det som valspråk i familjen.
:roll:
"allting är relevant"
allis

Postby vajlan on 04-01-2008 20:50

Det spelar ingen betydelse,
Vänta ett ögonlock och
Bränt barn luktar illa säger jag, har sagt eller hört sägas mycket. Lustigt när man tror sig ha kommit på nåt och så är det gaaaammaaalt, som med automagiskt och annat vi diskuterat här.

Släppja minns jag inte vem som kom på, men det kom sig väl av pratet om att ingen säger lättja utan lathet eller kättja utan kåthet. Om jag minns rätt.

Välkommen förresten! :)
vajlan

Postby TalkBack on 05-05-2008 11:00

Frågan är om jag inte får ta åt mig äran för släppja, i all ödmjukhet...
TalkBack

Return to Nya ord och uttryck