Welcome
Welcome to <strong>ordning</strong>.

You are currently viewing our boards as a guest, which gives you limited access to view most discussions and access our other features. By joining our free community, you will have access to post topics, communicate privately with other members (PM), respond to polls, upload content, and access many other special features. Registration is fast, simple, and absolutely free, so please, <a href="/profile.php?mode=register">join our community today</a>!

syftningsfel och mejl till "felande"

Dela med dej av vad du hittat i pressen.

Moderator: rigg

syftningsfel och mejl till "felande"

Postby vajlan on 21-12-2007 13:50

lägger in autentiskt mejl jag precis klickade iväg till SIFO som undersökte nåt åt Telia. Felia. känner mig lite dutti nu... ;)

Hej,

Har precis besvarat Telia-enkäten. Hade velat säga det där i nån tilläggsruta, men det fanns inte så jag skriver till er istället. I nån reklamsnutt man får höra säger en kvinnoröst nåt i stil med "En julklapp till familjen som räcker länge". Tala gärna om för någon ansvarig att även om jag kan förstå att man önskar sig att familjen ska "räcka länge", så var det nog julklappen som avsågs och man har alltså ett präktigt syftningsfel där. Det är alltid bra att anlita språkgranskare till sin reklam, jag är nämligen inte ensam om att känna att företag som gör såna språkfel är mindre trovärdiga...

Mvh,

[Vajlans namn]
vajlan

Postby vajlan on 08-01-2008 11:49

saxat från en sida på nätet:

Bandet är mycket irriterat över att Grammisgalan har använt sig utav deras och Thore Skogmans namn för att marknadsföra galan i och med all den mediala uppmärksamhet som blev. I över fem dagar har man annonserat och sålt biljetter i Lillasysters namn och låtit bandet repa in ett nummer man beställt och sen inte vill ha.

"Bandet vill be alla sina fans och hela svenska folket som köpt biljett till galan om ursäkt för Grammisgalans pinsamma aggerande."
vajlan

Return to Härligt eller förfärligt?