Welcome
Welcome to <strong>ordning</strong>.

You are currently viewing our boards as a guest, which gives you limited access to view most discussions and access our other features. By joining our free community, you will have access to post topics, communicate privately with other members (PM), respond to polls, upload content, and access many other special features. Registration is fast, simple, and absolutely free, so please, <a href="/profile.php?mode=register">join our community today</a>!

Nytt sen sist

Saknar du nån kategori?
Har du andra synpunkter? Skriv så lyder jag. (Med vissa reservationer.) Är du blyg skickar du istället ett pm.

Moderator: rigg

Nytt sen sist

Postby Cecilia N on 29-07-2007 15:35

Jag gillar verkligen den där funktionen där man kan få uppradat vilka ämnen som fått nya inlägg sen sist man var in. Men nu börjar ämnena bli lite långa.
Så nu skulle jag vilja ha nån "gå till första olästa inlägg"-knapp inne på ämnena. (Se sysidan.se t ex.)
Cecilia N

Re: Nytt sen sist

Postby Kristina af Knusselbo on 29-07-2007 15:47

Cecilia N wrote:Jag gillar verkligen den där funktionen där man kan få uppradat vilka ämnen som fått nya inlägg sen sist man var in. Men nu börjar ämnena bli lite långa.
Så nu skulle jag vilja ha nån "gå till första olästa inlägg"-knapp inne på ämnena. (Se sysidan.se t ex.)

Om du klickar på den lilla fyrkanten längst ut till höger (bredvid namnet på den som gjort senaste inlägget) så tas du direkt till det och slipper scrolla!! :D
Kristina af Knusselbo

Postby ordning on 29-07-2007 16:46

Åh, tack Kristina! Bra tips som var nytt för mej!

Jag kan nämligen inte göra några förändringar av den typen på detta forum. Det mesta är som det är och det får man hålla tillgodo med. Men det är gratis och reklamfritt och eftersom jag inte kan programmera var det den bästa lösningen jag kunde hitta.

Det ni själva kan ändra på är utseendet! Det är läckert, tycker jag.
ordning
Site Admin

Postby Kristina af Knusselbo on 29-07-2007 18:47

ordning wrote:Åh, tack Kristina! Bra tips som var nytt för mej!

Jag kan nämligen inte göra några förändringar av den typen på detta forum. Det mesta är som det är och det får man hålla tillgodo med. Men det är gratis och reklamfritt och eftersom jag inte kan programmera var det den bästa lösningen jag kunde hitta.

Det ni själva kan ändra på är utseendet! Det är läckert, tycker jag.

Eehh..? Var då? Hur då? Det hittar jag inte.
Kristina af Knusselbo

Postby ordning on 29-07-2007 18:55

Du går in på din profil!
Långt ner på sidan, ovanför avatarinställningarna (och precis under forumspråket) hittar du nåt som heter Forumstil. Där finns en liten rullgardinsmeny. Välj något av alternativen och glöm inte att klicka på skicka. Nu ska hela alltet se annorlunda ut! Du kan förstås ändra tillbaka om det inte blev bra.
ordning
Site Admin

Postby Cecilia N on 30-07-2007 16:14

Kristina af Knusselbo wrote:
Om du klickar på den lilla fyrkanten längst ut till höger (bredvid namnet på den som gjort senaste inlägget) så tas du direkt till det och slipper scrolla!! :D

Förvisso får jag då se det senaste inlägget, men inte det näst senaste om det också tillkommit sedan jag läste sist.
Cecilia N

Postby Kristina af Knusselbo on 30-07-2007 23:49

Cecilia N wrote:
Kristina af Knusselbo wrote:

Förvisso får jag då se det senaste inlägget, men inte det näst senaste om det också tillkommit sedan jag läste sist.

Nä men du hamnar ju i alla fall i rätt del av tråden - i slutet i stället för i början! Så får du scrolla lite uppåt då. :)
Kristina af Knusselbo

Postby ordning on 03-08-2007 21:22

Jag har ingen kontroll över det programmeringstekniska tyvärr.
Personligen har jag inget emot att scrolla (finns det ett svenskt ord?) för jag har så dåligt minne att jag behöver påminnas om hur diskussionen gått.
ordning
Site Admin

Postby Kristina af Knusselbo on 03-08-2007 23:39

ordning wrote:Jag har ingen kontroll över det programmeringstekniska tyvärr.
Personligen har jag inget emot att scrolla (finns det ett svenskt ord?) för jag har så dåligt minne att jag behöver påminnas om hur diskussionen gått.

Det enda jag kan komma på är "rulla upp" eller "rulla ner" fast det låter lite fjantigt tycker jag.
Kristina af Knusselbo

Postby rigg on 03-08-2007 23:43

scrolla = rulla?

Njae... det låter som man har ätit för mycket. :lol:

Men scroll-listen heter ju rull-list på svenska så helt ute och cyklar är jag väl inte?
rigg

Postby rigg on 03-08-2007 23:45

Hopps... Kristina var också ute och funderade på "rulla", ser jag! ;)
rigg

Return to Öppna brev till admin