Welcome
Welcome to <strong>ordning</strong>.

You are currently viewing our boards as a guest, which gives you limited access to view most discussions and access our other features. By joining our free community, you will have access to post topics, communicate privately with other members (PM), respond to polls, upload content, and access many other special features. Registration is fast, simple, and absolutely free, so please, <a href="/profile.php?mode=register">join our community today</a>!

nåååågot överlastat....

Dela med dej av vad du hittat i pressen.

Moderator: rigg

nåååågot överlastat....

Postby vajlan on 20-01-2008 12:43

Nog för att jag kan vara övertydlig och ordig, men här har jag mött min överman:

"Arbetsuppgifter
Vi söker någon som skall bemanna receptionen och ge service som mottagning av besökare, hantera post, bud och enklare administrativa uppgifter. Du kommer även sköta inkommande samtal och se till att kontrollera bokningsjournalen för möten under dagen, duka mötesbrickor med koppar, servetter, kakor, tepåsar, kaffe och tevatten i termosar samt glas och mineralvatten.
Duka av konferensrummen efter möten, plocka i ordning i konferensrummen med stolar, ställa undan projektorer, torka av Whiteboardtavlor, fixa till eventuella sladdar och liknande som använts direkt efter varje möte."

Glömde ni inte sockret på brickorna var iaf det jag tänkte när jag läste...
vajlan

Postby vajlan on 20-01-2008 12:56

och här mera...

Scandics värderingar har sina rötter i det nordiska arvet. Vi införde den klassiska, nordiska "ta hand om varandra"- känslan, kultiverade den till ett avslappnat och prisvärt hotellkoncept med bra kvalitet. Alla våra värderingar och de beslut som fattas inom Scandic grundar sig på nordiskt sunt förnuft. Scandic ska erbjuda service som är tillgänglig och prisvärd för de många människorna, en avslappnad upplevelse som fungerar för alla. Det ska vara enkelt. Det ska vara valuta för pengarna. Vi ska visa öppenhet. Man kan summera sättet vi arbetar på som "omtanke", att bry sig om andra människor. Du kan se Omtanke i sättet vi tar hand om våra gäster. Det är också en guide i vårt uppförande gentemot kollegor och partners.
vajlan

Postby vajlan on 20-01-2008 13:14

gaaah! (hej Ullah!), eller finn fem fel...

vad jag än kollar på på internet idag, om det så är jobb eller billiga glajor så slår den urusla svenskan emot mig. vad säger ni om det här:

Glasögon

Vid första anblicken tycks de närmast osynliga, men intrycket är falskt. Moderna glasögonglas är High Tech produkter, tillverkade med högsta precision och med en insats av omfattande tillverkningsförfaranden. Praktiskt taget varje glasögonglas är ett enstaka arbete, eftersom glasögonglas tillverkas individuellt enligt bärarens receptvärden.
vajlan

Postby Cecilia N on 27-01-2008 00:08

"enstaka arbete". Stön ...!

Jag hittade inte felen i Scandic mer än att jag höjde på ögonbrynen över nåt nordisk uppfinning om att ta hand om varandra.

Det verkar som att man får gå på toan gratis hos dem iaf. Och såna initiativ tas glatt emot.

Nä, nu ser mina ögon drygt tiodubbelt. Dags att koja.
Cecilia N

Return to Härligt eller förfärligt?