Welcome
Welcome to <strong>ordning</strong>.

You are currently viewing our boards as a guest, which gives you limited access to view most discussions and access our other features. By joining our free community, you will have access to post topics, communicate privately with other members (PM), respond to polls, upload content, and access many other special features. Registration is fast, simple, and absolutely free, so please, <a href="/profile.php?mode=register">join our community today</a>!

Jobba hemifrån

Varför låter vissa ord bara så... fel?

Moderator: rigg

Postby Åsna on 01-11-2007 02:30

ja hetär trullemufz jozephine-filizia engberg o ja e 8 år ja bor me sinn mama o papa o store bror å sinn knarje fågel som hetär vållfgang! ja tyker om hestar o hunndar. sin papa har en ny flik vänn o ja har sätt när dåmm pusades ja tyker d e eklit ja tyker att papor ska pusa bara på mamor å inte på sin nya flik vänn fasst ja har en pojjk vänn hann hetär ålliver fast ja vill innte pusa på hann!!!!!!!!
Åsna

Postby TalkBack on 01-11-2007 11:54

Kändes skitpinit å komma hem t låtta å liksom inte veta om man sku typ plinga på lr ba gå in. men ja jick in o där satt hon och såg lessen ut men när hon titta upp o såg att d va ja så såg hon lite gladare ut. Kommeru hem nu fråga hon o ja sa ja ja vill bli ihop ijen. O då sa hon att vi e redan jifta så vi e redan ihop o så kramades vi o pussades massa o ja typ glömde håcky matchen för vi gjorde annra saker ennå ba pussas o då brukar man mest tenka på foppoll om man tenker på nån sport.

Sen jick vi ut i köket o skulle ta en makka o då kom kidsen och såg oxå glada ut och kom o kramade både mej o låtta o sa hur glada rom va. E ru hemma fö allti nu fassan fråga rom o ja sa ja o titta på låtta o log som log tebax.
TalkBack

Postby Åsna on 01-11-2007 16:11

Snyft, så rörande! Hur blev sin man Konny egentligen? Det står ju i första inlägget att han heter Patrik! :lol:
Åsna

Postby Ullah on 01-11-2007 16:27

ja tror de va vaj lan som döpte om mejj (fast ja stavar me c e noga med sånt däringa)./mvh conny
Ullah

Postby TalkBack on 02-11-2007 14:58

Och det är väl ungefär här som boken Nya tag, Lotta kommer in i handlingen...
TalkBack

Postby vajlan on 05-11-2007 14:45

felåt d va inte min mening att om döpa Patrik till Conny felåt men ja e lite förvirrad mitt huvve e som ett durk slag. ja trodde liksom han hette Conny vart ja fick d ifrån vet ja inte igentlien men d e lungt att döpa om han till Patrik felåt mejj va inte arga på mejj nu d orkar ja inte me ja får ut slag då o d e jobbit nog att ha alla sjukdommar ja redan har förutom alla som miss förstår mejj på arbets förmedlingen & försäkrings kassan & soss så snälla tjata nu inte om att jag döpt om honom d var inte meningen har jag sagt redan nu flera gånger tänk att man inte kan få det lungt & schönt nån ända gång i livet!!?!?!?
vajlan

Postby vajlan on 05-11-2007 14:54

å tängk att sina barn ska bli in dragna i denna här soppan ja skämms inför de att dem ska bli in dragna d är synnd & skamm att dem här oskylldia barnen ska få se att dem som har föräldraransvaret för de är så himmla egojistiska nu måste ja ta å lungna ner mejj hoppas ja har lite ört te. ja har slutat me medecin för ja var rädd för dem e beroende fram kallande så nu dricker ja ört te när jag blir orolig ja har läst de e bra för alla mina å kommor o min nerv svaghet som min gammla släckting kalla d.
vajlan

Postby Ullah on 05-11-2007 15:29

hejj de va sin man här! ja ville bara säjja att ja facktist före drar Conny men me c då för de e colare så ja har altså ofisielt bytt namn ja heter inte patrick mer ja heter conny. ja får b å tacka dejj vaj lan för d nya namnet d har oxå jälpit mejj å komma närmare l8 igjen d e lixom en ny start för oss. sina barn ska få d bra ni igjen dem e så glaa nu o alt ska bli bra. mvh conny
Ullah

Postby Åsna on 06-11-2007 00:54

Nu blir jag förvirrad. Är Lotta och Vajlan samma person? Dr Lotta och mr Vajlan? Jag har alltid haft svårt att hålla isär karaktärerna när jag läser. :oops:
Åsna

Postby Ullah on 06-11-2007 09:28

Nej, så fattar inte jag det, men det har kanske blivit lite rörigt. Jag ser det som att Lotta är Lotta och Vajlan är Vajlan, men den sistnämnda hade ju hittat på namnet Konny så då drogs hon ju lite in i historien. Håller ni med? :?
Ullah

Postby vajlan on 06-11-2007 14:46

jag har själv inte tänkt på att hålla isär mig o Lotta eller Konny/Conny/Patrik, jag leker ju bara.. är det viktigt så gör vi det. men om vi ser på hur Lotta stavar o skriver olika illa beroende på den som ger henne röst, kan hon inte få vara precis så diffus som hon varit även fortsättningsvis? ;)
vajlan

Postby Åsna on 06-11-2007 16:59

D va bara d att Vaj lan skrev så låttiskt på nått sätt. :D
Åsna

Postby Ullah on 06-11-2007 22:54

hejj allihop! ja va ihop me conny förr, de va lixom lite i smyg männ han sa att hann skulle lämna hans fru fast han gjick till bakca till hon även fast han gjett mejj en ring, men de gjör inge för ja hadde redan spanat in connys kom pis honom me håcki bilgjätterna så nu e ja inte bara sin ex till conny men oxå ihopp me hanses kom pis. vi är gjätte tjära o nu hopas ja att l8 för låter mej för vi var alra bästa vänner före. kansje kann vi åka alla til smmans på semester barnen oxå dem är jätte söta o goa o så håpas ja att sen bli gra vid oxå så kan mitt barn leka me de. puss&kram till er från sin ex.
Ullah

Postby Skrivkramp on 07-11-2007 23:39

Jag sittor här och kollar mej i spegelen o vil oxå va me, även om ja e från Skåne, lixom. Hur kanre va att ni ba ska hålla sånthärningande för er själva? Va? Man kännor saj ju helt ding asså, har ni ingen empatti, ellor? Kanske ente vet va d e, ens? O ni ska kalla er intlektella! Nä, nu tar ja cykelen och nyckelen och drar till Triangelen i stället. Fubikkar!
Skrivkramp

Postby Ullah on 27-11-2007 14:12

har ni sätt att dem debbaterar sitt namn på nätet. fan va fräkt kolla dem här länkarna
http://stationsvakt.blogspot.com/2007/1 ... nfrga.html
http://www.lotten.se/2007/11/nya-och-gamla-namn.html
http://www.salt.se/mitt-namn-ar-stanley/
mvh conny
Ullah

PreviousNext

Return to Is it just me...