Welcome
Welcome to <strong>ordning</strong>.

You are currently viewing our boards as a guest, which gives you limited access to view most discussions and access our other features. By joining our free community, you will have access to post topics, communicate privately with other members (PM), respond to polls, upload content, and access many other special features. Registration is fast, simple, and absolutely free, so please, <a href="/profile.php?mode=register">join our community today</a>!

Jobba hemifrån

Varför låter vissa ord bara så... fel?

Moderator: rigg

Postby Åsna on 29-10-2007 20:01

Ja skrev en till dickt förut ja e ju gannska kånst närlig o så d e d ja menar me att ja e annor lunda ja kan se på livet från olika håll o ut trycka d ja känner i ord o mina vänner(ni vet villka ni är ja ällskar er alla!!!!11) säjjer att ja borde få mina dickter ut gädda på nått förlag men ja måste få mer själv för troende först känner ja.........
här kommer dickten

Iblannd när livet känns svårt
man vill att nånn ska säjja förlåt
för du har sårat mitt hjärta
nu är d fyllt till bredden me smärta
jag årrkar snart inte mer
när jag på dig ser
fylls mina ögon me tårar
för hela tiden du mejj sårar
Åsna

Postby vajlan on 29-10-2007 20:31

va mycke bättre d känns när man har fått ut tömma sitt hjärta så här ni ska veta att jag älskar er av hjärtat ja de gör ja! tack för att ni finns där i nöd o torrt lust o vått o allt va de heter när man vill vara lite pojetisk! nu kännde ja mej lite pille marisk va skönt att värsta deppretionen gått över för ida!
vajlan

Postby vajlan on 29-10-2007 20:37

man får ju ta tillvara på alla schangser att i sakta gemak ta sejj upp för livets auto strada så ja e tacksam att ni lånar mejj örat ögat menar ja ni läser ju va ja skriver va tängkte ja på!
vajlan

Postby ordning on 29-10-2007 20:38

Jag följer Lotta (och sin mans) blogg med skräckblandad förtjusning. Jag vågar mej inte på att skriva i samma stil själv, för jag är rädd att det ska kunna ta fäste i mej. Tänk om jag upptäcker att det ju gär hur bra som helst att skriva så och lägger ner Ordning som följd? ;)
ordning
Site Admin

Postby Åsna on 29-10-2007 22:37

Jag hade ett alter ego på Lunarstorm i flera år som skrev i den där stilen. Jag lovar att det inte tar fäste! Kom igen nu, Ordning-Lotta! ;)
Åsna

Postby vajlan on 29-10-2007 22:52

jag skickade länk med inbjudan att joina, men de vågade inte. däremot har jag hört om folk som skrattat så de gråtit. det vill du väl inte förvägra dem ORDningskvinnan? jag VET att du kan bättre än nån, jag känner det på mig! kom igen, som sagt! har ni noterat att Lotta stavar sämre nu än när hon började? i början var det mest felaktigt använda uttryck o dubblerade partiklar som ta tillvara på, nu fullkomligt blommar det av förfärlighet! :)

och Åsna, jag önskar jag hade fått ta del av ditt alter egos alster!
vajlan

Postby Ullah on 29-10-2007 23:09

Jag skrattar ihjäl mig, tänk att Lotta utvecklas så fint! Ni är suveräna! Tänk om sin man kunde få uttrycka vad han känner också:

Altså, ja kännde att ja be hövde en tajm aut från mitt för hållande m Lotta hon e väldit 6ig o snäll menn &så väldit egen tjär hon bara dicktar o tännker lixom svåra tannkar ja hänger inte riktit me altid. så ja testar lite annat ja stack till storbrittanien även fast ja e lite flyg rädd ja tog tåget unnder kanalen när ja såg drotningens slått tännkte ja lite på vårat hus kanske kan ja bygga om de så de blir lika fint men då sa min nya tjejj att sitt hus var finare o då tännkte ja att vi kan ju bo i hop å ja sa att chals o sin mamma har innte så fint i deras hus o då tog vi flyg planet hemm håpas inte lotta skriver en dickt om de.
Ullah

Postby vajlan on 29-10-2007 23:21

du menar väll inte enndå att Konny ska få sejja sitt oxå? ja har väl då alldri sett på maken!?!?! ja som trodde vi alli hopa var femmenister!?! de hade kännts mer possetivt om en hade vetat att en kunnde LIIIITA på ens läsare! nu vet ja inte om jag kan känna nånn till tro mer till dejj Ullah. ja blir helt konfundersam faktist även fast ja igentlien värkligen gillar dejj o sätter tillit till dejj. va ska ja tro kann du sejja mejj d?
vajlan

Postby Åsna on 29-10-2007 23:54

Mitt fina alter ego försvann dessvärre när jag råkade glömma att logga in på länge. Jag sörjer henne djupt. Det bästa var att folk faktiskt tog henne på allvar.

Nu fortsätter berättelsen.

Nu har ja entligen taget mod till mejj å skrivit ett brev till Konny för som Jessica sa förut när vi prata i tele så kan han ju inte veta va ja känner om ja inte talar om d för han å d hjelper kanske mejj sykist å skriva dickter men om han inte får läsa de så kan han ju inte veta lr???????? så här skrev ja i mitt brev till Konny

Älskade konny ja tror du vet va du betyder för mejj efter allt vi har gott i genom till sammans å vi har vart ett par lenge nu du o ja ja trodde d alltid skulle va vi två som vi lova pressten på vår bröllops dag!!!!!!!!! men somliga kan visst inte hålla sina löfften lr så tycker dem att dem inte e så vicktiga men men........ ja ska inte shella på dig för du e trotts allt sin man å ja har lovat å ällska dej i nöd också inte bara lusst o då får man stå för sitt ord så ja vill bara säjja att ja e be sviken på dej men ja för låter dej om du kommer till baks till mejj å barnen å ja hadde sjangsen å va o trogen ja me ska du veta men ja tog inte den utan ja för blev trogen dejj sin ällskade man! Pussis å kramiz din lotta

Ja ska skicka brevet imorrn för ja har fått reda på addressen till hans hotel i stor brittanien som han e på me sin tjej för han ringde till sin besta vän Rolle som tala om d för mejj sen!!!!!
Åsna

Postby Ullah on 30-10-2007 10:52

Svar till vaj lan. ja e vist femmenest men konny e ju inte pre sis nån kar lr va säjer du?? öllah jälp te mejj att skriva honn e shit smart så du kann lita på mej te 100 pro sent ja o konny har &så sina barn till sammans o sitt föreldrar an svar vi ska fixa detta puss&kram l8
Ullah

Postby TalkBack on 30-10-2007 16:06

Fick 1 brev efrån låtta i da å hon skrev en massa tjejit gullia saker så där, men ja saknar ju hon jettemycket enndå. Ju mer ja har inte träffa henne ju mer saknar ja na. Fast sen ere ju sin nya tjej oxå. Hon ville vi skulle flytta ihop förut å ja liksom vet inte vad jag vill hon är ju snygg o bra o 6ig o så, men d e ju låtta ja ijenklien vill ha o låtta kannske inte jillar om vi skulle bli ihop alla tre. Vi har aldri snackat om sånnt.

Men ja kener ja måste hitta låtta å snacka me hon om hu vi ska göra o så. Vi e ju jifta fortf liksom o ja blev skit lack när hon skrev att hon hade vari nestan o trogen för hon e ju min bara min. Och jag är sin.
TalkBack

Postby vajlan on 31-10-2007 12:40

asså ja säjjer bara d, varrför svarar inte Konny??!?!? jag har liksom vännt ut&inn på mejj när jag skrevit d där kärleks brevet o han sitter bara lungt där o i disslar d utan att värka bry sejj om att sin fru lider hell vättes skval. d där med hell vättes skval sa min gamla konnfimassions präst ja vet ej vad d betyder riktit men d låter bra får man säjja så? till Er käraste vänner kan ja erkänna att ja e lite stolt av mejj iblann & att ja tycker d e rolit med språk frågor. trot om ni vill men så e d!
vajlan

Postby vajlan on 31-10-2007 12:43

gammla skulle d ju vara annars blir d ju som den där äcklia fågel som äter döa jur.
vajlan

Postby Åsna on 31-10-2007 13:43

nu så e man på väg hemm då. ja käner att d här går ej längre ja kan inte djuga för mej sjelv lengre så ja åker hemm te låtta o sen så e d ju en hocky mattsch ja vill se vore dummt å missa den he he rolle sa han hadde redan köppt bil jätter så. ja sa till sin nya tjejj att ja måsste tengka över citationen lite för barnens skull o d o hon sa hon för stod hon e så för stående ja kan värkligen snacka me hon som inte går me låtta i blannd he he men men. håppas låtta har för låtit mejj som hon sa o att d blir en riktit mysig kvell om ni fattar va ja menar he he
Åsna

Postby Ullah on 31-10-2007 18:07

Ja hetär ronni ja e ban te l8 o koni. pappa fösvan mamma ble lessen ja o sin syster e lessna men nu sa nån att konni pappa asså nog komer hem te oss ijen de va fint. vi hadde de jobbit men nu håpas ja de årnar sej!!!!!!
Ullah

PreviousNext

Return to Is it just me...