Welcome
Welcome to <strong>ordning</strong>.

You are currently viewing our boards as a guest, which gives you limited access to view most discussions and access our other features. By joining our free community, you will have access to post topics, communicate privately with other members (PM), respond to polls, upload content, and access many other special features. Registration is fast, simple, and absolutely free, so please, <a href="/profile.php?mode=register">join our community today</a>!

Efterlysning

Plötsligt finns det bara där och alla verkar använda det. Har du upptäckt eller själv skapat ord du tycker borde användas av flera? Berätta här.

Efterlysning

Postby ordning on 28-07-2007 19:52

Jag vet inte i vilken kategori detta hör hemma, men ni hittar väl förhoppningsvis hit.

Jag undrar nämligen vad den nya generationen heter idag. Jag har inte hört nåt snack om nåt sånt på länge. Förr var ju tidningarna fulla om generation x-prat och när Killinggänget härjade på tv fick man veta att man tillhörde den ironiska generationen. Men sen? Har vår generation stagnerat? Behöver vi inte längre etiketteras och definieras?

Vad kallar vi dagens kids då? En vanlig generation varar väl i 30 år eller så, men det tjänar ju ingen pengar på.
ordning
Site Admin

Postby Cecilia N on 28-07-2007 22:07

Den uppkopplade?
Cecilia N

Postby Apan on 23-08-2008 22:50

Jadu... kanske SMS- eller MMS- generationen, möjligtvis i-kids eller nåt sånt.
Har dom såpass stark identitet att dom kan ges nåt namn? Som kollektiv alltså, som individer tror jag att deras identiteter är nog så starka som den jag hade som "mod" på 60-talet...
"Även en blind kan hitta en höna"
Apan

Return to Nya ord och uttryck