Titta hur den benämns i den här lilla artikeln:
http://expressendjur.feber.se/feber/art/24462/1/
"hedersstund" ???
Det är väl ändå "herdestund" det ska vara?? Var nu det kommer från och varför det heter så...
| Welcome | |
|---|---|
| Welcome to <strong>ordning</strong>.
You are currently viewing our boards as a guest, which gives you limited access to view most discussions and access our other features. By joining our free community, you will have access to post topics, communicate privately with other members (PM), respond to polls, upload content, and access many other special features. Registration is fast, simple, and absolutely free, so please, <a href="/profile.php?mode=register">join our community today</a>! |
|
vajlan wrote:och varifrån kom det gräsliga att MYSA för nuppa???
vajlan wrote:jag har sett det i såväl reklam som teveprogram. bläk. mysa är mysa, nuppa är nuppa. gör man om mysa till nuppa så finns ju inget för mysa kvar, ju!!
å andra sidan gör jag mig själv skyldig till sånt när jag säger Kom o hångla lite när jag menar kom o kramas, vilket jag kan säga till nån av valfritt kön o ålder- alltså oberoende om jag kunde nuppa med dem eller ej... trixigt!
Ullah wrote: Och du Vajlan, du som kan franska, är det inte så att ordet "baiser" inte längre bara betyder "kyssa", utan också lite mer än så, ja alltså k-ordet som rimmar på mitt namn?
Users browsing this forum: No registered users and 0 guests